Hur kan de gå så fel.

Hej på er..

Vilken dag, min fina möblering vart super bra, jag är helnöjd de är skitfint på ren svenska..
Dock så vaknade ju mina göra om och ny design och hela kittet lust i mig så jag ringde john och frågade om jag fick tapetsera.. (måste ju rådfråga mannen).
Det fick jag i alla fall.
Bara de att jag inte hittade nån som ville vara med mig på detta tapetletande..

Ringde hem till mamma och det visade sig att dem med var ute efter tapeter.. (Vi är Carlénare hemma fixare)
I alla fall, efter en djup suck av pappa så fick jag åka med dem haha..

Vi drog igenom de flesta tapet affärena.. och jag hittade inte en enda.. Jo det gjorde jag men 600 spänn för en rulle tycket jag var överkurs.. så jag tänkte vara smart o gå hem och googla mig fram till samma tapet men till lägre pris (dock utan att lyckas).

Hittade i alla fall Bets lack till Ekbordet och penslar.. mitt i alla färgburkar (med skyhöga priser) hittade jag en stor skylt med rabbat på VIT VÄGG färg vilket är exakt de jag behövde.. eftersom vårat vardagsrum är vitt och den vita färgen behöver målas till lite.. jag tycker den ser skitig ut haha..
Bad pappa ta den 10 l färghinken som han kånkande med (allt för sin dotter så klart).
Samlade på mig lite roller oxå.

Väl framme ser jag på den stora bunken TAKFÄRG MEHHHHH de stod ju vägg färg juuue.
Så jag bestämde mig för att inte inhandla nån färg för jag orkade bara inte gå tillbaka leta efter en ny färg och styra o ställa..
Så pappsen fick kånka tillbaka med den fel tagna färgen haha..

I alla fall så var det en trevlig dag trots att jag varken fick med mig tapeter eller färg hem.
Men jag tänkte hmm ska ner i förrådet och se om vi har nån vit färg kvar sen sist vi målade.. wiiie hittade en burk.. men de var inte tillräckligt.. men de räckte till den fulaste vita väggen haha.
Så nu har jag målat och betsat bord.
Känner mig så förbannat duktig..
Nu ska jag fortsätta leta tapeter så jag kan slänga upp dem så rummet blir klart.

Kram på er.



Kommentarer
Postat av: Fidde

Hoppas att ni trots de hittar tapeter sen...och att helgen varit trevlig...=)



Kram Fidde

2009-03-22 @ 14:08:22
URL: http://fiddesxtravaganzaresa.blogg.se/
Postat av: Anna

Heeeej tjejen!!!



Kul att du är tillbaks!!=))...vad roligt med lite förnyelse hemma, är alltid kul! Hoppas du får till det med någon bra tapet sen!



Går du på halvfart nu eller hur gjorde du?:)



Det verkar i alla fall som att du har mycket energi och att det går bra för dig! Kul och höra=)



Stor Kraaam

2009-03-22 @ 17:40:52
URL: http://xtravaganna.blogspot.com
Postat av: Mickis

Haha hej Sara! Snacka om att världen är liten. Nu när jag fick se en bild på din far ramlade paletten ner. Jag tror att det var din pappa som tränade oss i fotbollen och din syrra var med och körde också...Kan det stämma? Hoho världen är sååå liten. Hoppas allt är bra med er! Kram kram

2009-03-23 @ 10:56:14
URL: http://mittyraliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0