Give me sol

Hej på er..

Klockan har inte ens passerat 08,00 denna LÖRDAG morgon... fattar inte vad jag gör vaken.. Jo de gör jag.. jag har hund.
I alla fall.

Nu börjar saker och ting lätta i skallen på mig och ni anar inte hur skönt de är när man faktiskt börjar se lite posetivt på saker och ting igen när de kommer till just pricis allt.

Jag har tagit tag i mina promenader och äter nyttigt och bra.
En sak jag lärt mig som betyder så mycket just nu är VARFÖR jag äter skit..
Det är när jag är stressad, mår dåligt saker går i mot mig rastlös och känner att "de spelar ändå ingen roll"
Med de sista menar jag att i bland kan man bara känna att vad spelar de för roll.. oftast kommer dem tankarna i samband med att livet ligger på en lågnivå dvs att de händer inget.. man står fast.
Man äter för att kompencera den "olycka och otillfredstääning man känner".

Så är det för mig i alla fall.

Sen är ju saken den att genom bra kost träning, får man en bibehållande effekt av "lycka och tillfredställning".. en som varar längre än den där chokladkakan eller pizzan som efter en minut ger ångest och tightare byxor.
Men i mitt fall så har latheten och sötbehovet varit ett enklare sett att ta till, än en promenad tex.
Nu älskar jag att promenera, så skönt.. extra skönt är de när solen tittar fram och det börjar lukta vår (ni vet den där leriga lukten).

Ne ni mina vänner så ska jag försöka ta tag i mitt vardagsrum jag möblerade om i går.. ska måla väggarna i dag tänkte jag och kolla om jag hittar nån fin fond tapet som man kan slänga upp.. Älskar att måla och tapetsera..

Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Soulsister

Vi är mer lika än du tror

kram

2009-03-21 @ 15:07:27
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Anonym

Du är så klok gumman/kram mamma

2009-03-21 @ 17:29:20
Postat av: Lena

Håller med Katarina, vi är så lika. Jag upptäckte också i veckan att stress verkligen får mig ur banorna. Men det fixar vi!! Kram

2009-03-22 @ 13:14:28
URL: http://zitalena.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0