Åskan har intagit stan

Hej på er.

Jag har tagit ett blogg break ska fixa en ny blogg med snyggare design hade jag tänkt.. vet dock inte hur den kommer att se ut men de rer sig nog haha.

Här är allt bra.

Kämpar på med samma gamla anda som alltid, många misslyckanden men många höga vinster..

Jag har tex badat p
å en strand med bikini.. fast att jag har en kroppshydda som hade planerats vara mindre..
och jag har fått jobb.
Jag avvänjer mig sakta med säkert av med godis och pepsi max, med stor framgång.

Det gick ju inte som planerat som jag hade velat att de skulle ha gått.. men i bland så blir de inte som man tänkt sig.
Jag har i alla fall försökt om o om igen.
Misslyckat och försökt igen.

Jag har lagt så mycket energie på att må dåligt över alla misslyckanden som jag haft med nya försök till soppor, till att bara hålla mig till sallad u name it, att det har resulterat i ett enda stort kaos och dåligt mående.

Jaghar skämts så jävla mycket av att jag gått upp i vikt igen att jag isolerat mig och varit rädd för vad andra ska tycka.. att jag glömt bort de viktigaste VAD TYCKER JAG.
Jag har lagt så många timmar på att ångra och tittat bakåt om allt jag kunde gjort att jag missat de faktum och det viktigaste vad jag egentligen kan göra.

Jag tror att alla vi som försöker bli av med våran övervikt.. kollar bakåt för ofta lägger för mycket tid på de man gjorde.. dem gånger man frossa eller som i mitt fall när man rasat i vikt och bara lägger energie på hur man såg ut då att man glömmer att titta på de som är vissentligt hur jag ser ut nu.
Att verkligen begrunda sin kropp sitt nu.. vilka vanor man NU har tagit tillbaka och som man NU kan förändra.

Jag har insett att det viktigaste med allt är att man lägger de som varit bakom sig.. och koncentrerar sig på nuet.
Man kan inte förändra de som var men man kan förändra de som ska bli.

Jag har många last som jag verkligen kämpar med att bli av med..
Jag har många djävular i min skalle som bråkar med mitt förnuft om vad somär rätt o fel.
I mig så slåss hjärnan och hungern förnuftet godisjävulen och den sunda sara mot varandra.. i bland vinner den goda sidan men allt för ofta vinner den onda.

Nu yrar jag som i vanlig ordning.
Men jag behövde de kanske.

haha
Nu ska jag se om jag kan hitta nån som kan vara social med mig innan åskan börjar..

Kommentarer
Postat av: Lulu

Håller med dig, se till dig själv och ta allt i din egen takt- jag tror man lyckas bättre då. Låt absolut ingen i din omgivning pressa dig, och du ska självfallet inte "gömma" dig hemma! Tror faktiskt ingen dömer dig, inte skulle du väl göra det om någon annan gått upp lite efter en shake diet? Jag antar att du kommer finna din väg, och något du verkligen trivs med.

Bye bye!

2009-07-04 @ 19:25:27
URL: http://luluxv.blogspot.com
Postat av: Lulu

Hmm, länken till min blogg är ju fel =) ska ju vara http://lulushake.blogspot.com



2009-07-04 @ 19:27:23
URL: http://lulushake.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ingen dömmer dig utom du själv,vi älskar dig för den du är.

2009-07-04 @ 23:06:31
Postat av: Lena

Oj vad vi är lika! Kan skriva under på nästan allt du skrivit. Vi får nog ta ett chat till snart :) Men då vill jag sitta på den stora datorn så att jag hör dig ordentligt. Ha det gott. Kramar

2009-07-06 @ 21:37:49
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Thean

Du är så himlans klok, kämpa på tjejen!!! Kramis!

2009-07-16 @ 23:18:38
URL: http://theeans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0