Så ser min mat dag ut.

Hej igen.

Tänkte berätta för er nyfikna hur en mat dag för en xtravaganzare kan se ut (för mig då mao)

Jag brukar vakna vid 7 eftersom ragge rastas första gången för dagen då, somnar jag inte om så tar jag en kaffe med halva choklad shake eller capputhino.

Sedan styr jag med förmiddagens planer vid 11-12 tar jag mig den andra halvan är de chokladen som jag dricker så tar jag den kall med is eller som varm choklad ute i en termos mugg medans jag rastar ragnar är det cappu så tar jag den i kaffet.

Vid 17-18, så tar jag en varm soppa, just nu pendlar jag mellan Grönsaksoppa eller kycklingen som är mina favoriter till de dricker jag alltid minst 0,5 liter vatten är jag riktigt hungrig så sodastreamar jag de då bubblorna fyller magen bätter och man känner sig mättare.

Sen framåt 21-22 så tar jag alltid en varm kopp choklad de första dagarna så tog jag iskall choklad, men jag tycker jag sover bätter med varm choklad i mig, dessutom har jag köpt en ny kaffe bryggare där man brygger kaffet eller vattnet i 2 termo muggar, så jag tar alltid med mig en varm choklad på kvällen ut när jag rastar ragnar.
Jag försöker dricka lite vatten även på kvällen men inte så mycket då man inte har lust att spendera hela natten med att springa upp o kissa.

Så lägger jag upp min dagliga matdag.
Hur gör ni??
kram sara'


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag går upp vid 5, dricker pulver kl 7. Till jobbet. Går hem och dricker pulver ca 12.15. Tillbaka till jobbet. Dricker pulver igen 17-17.30. Skall jag träna tar jag en halv påse kl 16.30 och den andra halvan när jag kommer hem vid 19.30. På helgerna följer jag samma schema (förutom att jag inte går till jobbet...). Jag har märkt att jag mår fruktansvärt dåligt när jag avviker från de invanda tiderna, det blir nästan som en baksmälla. Du dricker ditt sista pulver väldigt sent, undrar om det är bra för kroppen... Fast det beror ju förståss på när du går och lägger dig. Själv lägger jag mig vid 22, så för mig hade det varit alldeles för sent.

2008-10-12 @ 14:17:16
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Lena

En sak till: Tänk på att det inte får gå mer än 10 minuter från det att du blandar pulvret tills allt är uppdrucket. Längre tid = vitaminerna försvinner.

2008-10-12 @ 14:18:44
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Sara

Ja hur ser mina pulver dagar ut?

Dagtid tar jag alltid någon kall drink ex. blåbär eller choklad.

Efter min 20 minuters promenad till jobbet så tar jag min första drink vid 9-tiden.

Lunchen tar jag vid 2-tiden.

Middag tar jag vid 7 eller 8-tiden. Då är det oftast kyckling, sparris eller svamp.



Om det är någon tuff träning så brukar jag ta ½ påse före och efter.

2008-10-12 @ 20:51:53
URL: http://seproo.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0