Gulliga ungar och en seg faster/moster.

Hej på er. vilken dag.
har kännt mig superstressad hela dagen med allt som jag planerat in.
Men så blev inte planerna som planerat men men.

Har haft full rulle med 2 st 1,5 åringar och det har varit superkul men gud vad seg jag är nu.
Nu sover i alla fall Olivia så nu kan man i lugn och ro bara uppdatera sig.

Igår blev jag tvingad att väga mig av mamma och lollo som självklart inte kunde hålla sig längre- jag kände att det ´var onödigt med tanke på att jag inte ens vet om denna våg är de samma som den andra där nere.. Men dem lovade att inte säga vad de stod.

Okej då jag hoppar upp på den och den visar nästan minus 5 kilo på 11 dagar.
På ett sett vet jag ju inte om de är vågen som visar för mycket eller för lite eller vad.
Samtidigt så vet jag ju inte ens om de är bra eller dåligt för jag stör mig lite på att en man i gruppen gick ner  7,8 kilo på 11 dagar så lite sur är jag.
Och han hade bara promenerat lite..
Jag som svettas arslet av mig i mina promenader och försöker att ta varje stund till att göra av med lite kallisar när det gäller städ och allt.
Hmm.

Vilken tränning bränner mest och får kilona att rasa mest???
Snälla ge mig tips haha.

Jag kan bli så jäkla sporrad av att andra går ner mer än mig då kommer tävlingsjävulen i mig.

På lördag är de 2 veckor sen jag startade helt sjukt vad allt har gått fort.
De som är ännu mera sjukt är att de enda som kommit in i min kropp de senaste 2 veckorna är soppa, vatten och kaffe.
Helt sjukt bra.

I alla fall.
Nu ska jag kolla till fisen sen ska jag försöka mig på att lägga upp ett bra inlägg för den kommande tävlingen.
så kram på er alla


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag utgår från 2 olika vikter som jag skriver ner i Excel. En från Xtravaganza och den andra är från vågen jag har hemma! Det skiljer lite men det är kul att ha senare så man kan jämföra.



Vad jag har hört är att det som bränner mest fett är styrke träning! Jag tränar MRL som fokuserar sig på styrka mage, rumpa och lår. Challenge passet är ger nog mest. Det är som cirkel träning man går runt olika stationer som har ex. hantlar, armhävningar och magövningar.

Lycka till!

2008-10-09 @ 22:18:35
URL: http://seproo.bloggsida.se/
Postat av: Camilla

Du kan ju inte jämföra dig med en karl! Tyvärr är det så orättvist att karlar går ner snabbare i vikt eftersom de har en större muskelmassa, vilket ger dem en ökad ämnesomsättning.



När det gäller just att öka ämnesomsättningen är styrketräning bra ur gå-ned-i-viktsynpunkt. Alltså i det långa loppet, och om man ska hålla vikten. Kortsiktigt är nog Powerwalking (gärna med stavar) den mest fettbrännande motionen. Löpning och simning är oxå bra. Det ger omedelbar effekt så att säga.



Tack för barnvaktningen idag! Kram

2008-10-09 @ 23:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0