Fröknarna Carlén på middag.

Hej på er..
Vilken dag jag är totalt slut, började med att vakna tidigt för att ta tvättstugan, efter att de blev klart vid 15.00 satte jag i gång och lagade middag jag hade alla fröknarna carlén på middag mao mina 2 systrar och deras 2 döttrar och min mamma  mitt hjärta så klart.

Jag lagade köfffärslimpa med paprika och purjolök och en hel del köttbullar, till de så blev det kokt potatis och svart trumpet sås.
Maten uppskattades själv satt jag med kycklingsoppa.
Till efterrätt gjorde jag en banan och äpple kaka med vaniljkräm känner mig så ambitiös haha.
Men det var jättekul att få bjuda på middag de blev en sån här spontan ide´ att bjuda hit dem och det passade riktigt bra med tanke på att mamma skulle sitta barnvakt åt Olivia och syster bor ju granne med mig.

Det som känns ganska sjukt är att man lagar middag till andra utan att smaka av, men jag har ju mitt matproffs till karl som fick smaka av såsen och godkände den.

Torsdag i morgon.. shiit snart 5 veckor med soppa inte illa, körde ju nya foton på mig i mina underkläder man ser skillanad de trode jag inte jag skulle göra men de gör man så de är ju lite kul.

Jag är nästan 100 % bra nu. men ska avvakta denna vecka med träning och köra på stenhårt nästa för att inte förvärra min hals.
Och jag kan numera prata utan att låta som en hes gammal tant.

Men nu sak jag diska upp här hemma slappa i soffan och bara pusta ut med en kopp varm choklad shake.


kram på er.

Kommentarer
Postat av: Soulsister

Vad är trumpetsås???

2008-10-29 @ 20:15:08
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Sara

Jag hade torkad trumpet svamp som jag hackade, sen gjorde jag en gräddsås och långkokade trumpetsvamen så såsen tog smak av den (förhoppningsviss) och sen en massa härliga kryddor.

2008-10-29 @ 20:19:28
URL: http://xtrasaravaganza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0