Året som gått.

Hej på er, jag har haft så struligt att komma in på bloggen.. vad ahr vatt fel haha.

har jobbet hela dagen i dag det var som jag trode många som hade nyårskläderspanik och vi fick jobba skapligt mycket i dag vilket var skönt för då går tiden fortare oxå..

Måste ju passa på att skryta lite oxå, en man stod med sina vänner i kassan och pekade på mig och snackade kommenataren haha att jag är Norrköpings snyggaste tjej.. jo ja visst man tackar haha jag vet inte om jag ska skratta eller gråta haha men de var ju lite kul att höra i alla fall..
Man blis sällan kallad snygg JO AV MIN ÄLSKLING SÅ KLART.

I alla fall nu har jag skrytit klart.


Året har rusat i väg och jag tänkte köra en liten "året som gått"

2008 Jan!
Den 5e jan fick jag en liten systerdotter de blev den tredje bebisen i syskonkullen lilla linneá så söt.


Feb-Mars

Ganska händelselösa månader jag lallade runt, i mars fyllde fisen sitt första år, ennu en av mina systerdöttrar



April så kom ju värmen första grillningen sattes till verket som sen blev många flera... tack vare dem kanske magen växte haha..

Maj-juni-juli sommar månaderna dem sprang på rätt fort man undrade var sommaren tog vägen, i slutet av Juli fyllde lilla Oliver sitt första år.. fasters lilla hjärta



Aug månaden saker och ting skedde..

Jag fyllde år och firade utan mitt hjärta som tog semester till Los Angeles, jag opererade bort min Galla och 12 stora gallstenar akut gallinflammation... se vad detta fett gjorde med min kropp fyyy fan.
Jag Köpte min lilla Ragnar eller rättare sagt John köpte Ragge till mig.








September oj oj oj där hände de grejjer.. jag skickade in ett mail till xtravaganza om att få bli lite följd av tv vinna styling osv i deras viktprogram jag VAAAANNN haha som ni kanske märkt haha.
Jag påbörjade mina soppor och förtsa tv intervjun gick av stapeln.
Dressman intervjun var och den gick ju bra :)





Oktober jag började loosa kilon.. de gick med bara farten första vägningen i oktober visade nästan minus 12 kilon och jag var sååå stolt över mig själv.



November..

Jobbade Massor och kilona fortsatte att rasa efter 8 veckor visade jag nästan 20 kilo glädje så inuti h..vete
Uppföljningen på lokal tv var och allt man började verkligen känna sig mera bekväm i sig sj.. underbar känsla.
Bröllop och mat utmaningar sattes på prov men styrkan och viljan vann.. :)



December..
Månaden vi fortfarande är på..
Så mycket som har hänt detta år känner jag.. inte bara kroppen har förändrats hela jag är förändrad från att vara så rädd att visa upp mig ångest på att gå ut från dörren för att folk ska kolla snett på mig och hån skratta till att jobba i butik och vara med i tv.
Från att skämmas så enormt för den jag är till att acceptera och tycka om mig själv.. de är absolut den högsta vinsten en mindre kropp är en stor bonus men ett bättre själfvörtroende och självkänsla och mod att våga vara jag bland folk slår allt.






December kom oxå med en jobbig händelse familjens fina lilla busan gick bort..


Jag önskar alla mina fina vänner, läsare ett riktigt gott nytt år.

Många många kramar från mig.

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad trevligt med en årskrönika. Vet inte vad jag skulle skriva i en... Hoppar över det. Ha en riktigt skön nyårsafton och i morron smäller det för min del! Kramar

2008-12-31 @ 18:44:29
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Soulsister

mkt inspirerande årskrönika!

Glad att jag hittade hit i oktober :)

KRAM

2009-01-01 @ 16:31:30
URL: http://www.soulsistersdiary.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0