Vad är förlorade ägg?

Hej o Hopp..
Sitter och väntar in Erika inför dagens fettförbränningspromenad.

Och det slår mig efter att ha läst Johns nya träningsdietkommaiformblisnyggtillsommarensprogram, vad fan är förlorade ägg?

i alla fall vet någon det får dem gärna tala om de för mig för jag har verkligen ingen aning.
Är det när man knäcker 2 ägg och dricker dem råa så det vänder sig i magen och man inet vill ta i sin karl på en hel dag för man tror att den där groteska geggan fortfarande finns i hans mun (nu tar jag jag inte i hans mun allt för ofta) hmm de där lät perverst.

I alla fall.

Tiden rör sig inte i dag.. har massa att pyssla med men eftersom jag ska ut först så känns de som om jag måste invänta duschning och fixning tills efter.
Så är jag kaffesugen oxå, men saknar choklad shaken och jag kan inte dricka kaffe utan shake i.. jag är ett hopplöst fall.

Sen till dagens andra fråga till er..
Jag funderar starkt på att färga håret men jag vet inte vad de ska bli för färg.. nån som har lite stylingstips till mig om hårfärg.. jag har ju som sagt haft de flesta färgerna..
Kanske dags att bli vuxen och skaffa en vuxen sofistikerad look.. hmm.
Haha.

Yrar som vanligt..
Ne ni jag hoppas att ni har edt bra i dag.

kram på er.

Kommentarer
Postat av: Lena

Från Wikipedia:

Förlorade ägg kallas den maträtt där ägg kokas utan skal. Man kan skilja på helförlorade eller halvförlorade. På halvförlorade skall gulan synas och pocheras med lite vatten i kastrullen. De helförlorade äggen skall kokas i mycket vatten för att hela gulan ska bli täckt av äggvitan. Äggen måste vara färska för att inte för mycket av vitan ska flyta ut.



Så nu vet du! Kram

2009-01-30 @ 12:37:45
URL: http://zitalena.blogspot.com/
Postat av: Lulu

Tja!

Det stämmer som Lena säger. Man kläcker ned ägg i kokande vatten, så blir det som en liten avlång boll...eller hur man ska säga.

Jag har provat pochera ägg, men det kan vara ganska knepigt att göra.

Lycka till iaf, om du ska göra förlorade ägg vill säga :D

2009-01-30 @ 12:40:47
URL: http://luluscaste.blogspot.com
Postat av: Soulsister

pocherade ägg....men ja ser att Lena hann före...

2009-01-30 @ 16:23:58
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Emma

Sådär nu har jag precis addat dig, :P men ifall det inte skulle funka så är min msn , emmza[email protected]



själv tycker jag att riktigt mörkt hår med antingen röda eller blonda slingor är snyggt :-)

2009-01-30 @ 23:04:48
URL: http://mylife-emmaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0