Sara Tipsar..

  • Hej på er igen...

    Nu har jag just klivit ut ur duschen.. sååå skönt.
    innan de så tog jag en prommis och snack med Erika passade på att handla apelsiner och bananer på vägen ..
    Det blev en hel del prat om mat och om motivation och om anpassning till de nya sunda livet.

    Det är viktigt att kunna diskutera såna saker som man känner.. och om de är motigt så är det så skönt att ha någon att dela de med som förstår..
    För den som tror att det tar en sekund att ändra ett helt livs mat beteende tar fel.. man får fightas som en apa.. man kommer ramla ner i begären men det viktigaste av allt är att ta sig upp igen.. starta om, man har inte förlorat för man gett sig vika... "den som inte ger upp hoppet, har heller inte förlorat".

    Snart ska jag på Grupp ska bara kladda på mig lite smink och lite anständiga kläder.


    Tänkte bara tipsa lite om bra saker som man kanske inet alltid tänker på, eller som man kanske lätt glömmer bort.


  • Ha alltid en frukt eller soppa/shake eller bars i väskan.. man kan alltid bli försenad och få hunger attd en lätt tillgängliga chokladkakan från kiosken snabbt åker ner i kundkorgen.
  • BIO?? Köp en bars skär i små bitar med lite clementin klyftor och frukt i en påse innan.. ta upp o mumsa som vilket godis som helst.
  • Svårt med vatten? Köp en soda stream.. eller investera i en, vattnet smakar godare och man blir mättare.. :)
  • FEST? Ta med en bars till kaffet och mumsa på den.. ingen som ser skillnad på en chokladkaka och en bars om man inte vill skylta för hela världen att man håller igen.. (som jag då som skyltar för alla haha)


Mera tips kommer.. ALLA med tips maila dem till mig eller lämna dem i kommentar fältet.. Tips uppskattas alltid till alla..


Nu ska jag fixa mig..


Kommentarer
Postat av: Bollen

Tack för himla bra tips!! Jag gillar särskillt det om bio-snackset, att jag aldrig har tänkt på det förut? Haft en bra helg annars? Kramar

2009-02-09 @ 18:49:24
URL: http://xtravaganzabollen.blogg.se/
Postat av: Mickis

Du är ju för grym! Vet hur lätt det är att falla för frestelsen, men det är bara å KÄMPA. Du kan vara du vill, det försöker jag köra på! Allt bra med er? Anders å jag var ute och gick runt strömmen idag. Funderade på om vi skulle springa på dig, John och Ragnar. Men inte då. Hihi. Vi får ringa er nästa gång istället :D Kram

2009-02-09 @ 20:23:01
URL: http://mittyraliv.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ett bra tips tycker jag är att man aldrig ska bli sådär vrålhungrig-det är då det går fel! En frukt då och då, alltid tillgängligt som sagt, dricka vatten. :)

2009-02-09 @ 22:35:45
URL: http://edomopedosmorsa.blogg.se/
Postat av: Soulsister

Jättebra tips! Tack!

2009-02-10 @ 00:19:51
URL: http://www.soulsistersdiary.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0